20080214

5. kırmızı ödülleri açıklandı

Hürriyet Gazetesi'nin düzenlediği Kırmızı Reklam Ödülleri'nin 5.sinin ödül töreni 13 şubat 2008 de Fındıklı Salıpazarı'nda 3 no'lu antrepoda yapıldı. Sonuçlar işte burada.

3 yorum:

alperen kahraman dedi ki...

Kırmızı ödül törenlerinden birine katılmış bulunmuştum bir kere. Kaçıncısı olduğunu hatırlamıyorum. Maslak civarında bir mekandı.--- Kırmızı konseptinin suyunu çıkarmışlardı. Kırmızı halı klişesini takiben kırmızı duvarlar, rüküş kırmızı ışıkar ve kırmızı bir sürü başka bir şey... Kadınlar, konsepte uyum sağlama telaşesiyle, kırmızı giyinmişler, kırmızı ruj sürmüşlerdi ve erkekler kırmızı kravat takmıştı. O kadar tıkış tıkış bi mekandı ki, bir dakika içinde üç adım atabilmenin tek yolu kanepe dağıtan garsonların peşine takılmaktı. Gayet kötü işler ödül almıştı. O yüzden aklımda kalan şeyler bu kötü izlenimler oldu. Organizasyon berbattı. Köy sineması gibi sandalyelere oturuyodu insanlar, düşünün artık. --- Ancak bu sene çok iyi işler seçilmiş. Nefes kesen işler var. Özellikle Alice BBDO, Mercedes ilanlarıyla öne çıkıyor. İşlerin reklam yazarı, Ali Göral ve Sanat Yönetmeni de Kutlay Sındırgı. Kutlay, bizim bölümden mezun. Bu da böyle bir bilgi oluverdi. --- Organizasyon da daha iyidir artık muhtemelen. Bizlerden gitmiş biri varsa ne durumdadır, paylaşsın öğretsin,, --- ödüllere, törenlerine ve alanlara saygımız büyük...

Ceren Aksungur dedi ki...

ben açıkçası ödül verilen işleri hiç beğenmedim, ve kristal elma da dahil türkiye'de bu alanda ödül verme becerisinden epey yoksunuz bence. herşeyden önce grafik camiasında (ki okulda da bu böyle) yapılan iş sadece, işin üzerine oturtulduğu fikrin niteliğiyle değerlendiriliyor. e bunun neresi yanlış diyebilirsiniz. şöyle ki; parlak gözüken bi fikir muazzam dandik bir uygulama bile olsa takdir topluyor. (ama dikkat edin sadece takdir topluyor aslında içtenlikle sevilmiyor)

bunun türkiye'de sayısız örneğini verebilirim ama ayıp olur tabi burda ben oyüzden size okulda, kantinde falan söylerim)

velhasıl işlerin uygulaması ve tekniği bağlamında fikir geliştirmek de önemsenmeyen bi olgu. benzersiz ve deşifre edilmesi zor uygulamalar yapan kaç türk tasarımcı örneği verebiliriz ki sonuçta?!

kırmızı ödülleri bahane ben "uygulama" olayının bu okul da dahil olmak üzere türkiye'deki tasarım ortamlarında sallanmamasını şiddetle kınıyorum.

ama alperen ödül törenini anlattığın kırmızı temalı yazının girişine feci şekilde koptum o ayrı:)

alperen kahraman dedi ki...

Ceren, dediğine katılıyorum. Genel anlamda böyle bir yaklaşım sözkonusu. Türkiye, fikir üretme potansiyeli açısından başarılı. Bu alanda kendini ispatlamıştı ne var ki ortaya çıkan ürünler, uygulama açısından, fikri anlatma yalınlığına dayanırdı. Fakat zaman içinde bunun değişmekte olduğunu görüyorum açıkçası. Son yarışmada seçilen bazı işler, sanat yönetmenliği, başarılı teknik uygulamalar ve özenli prodüksiyonlarla kendini göstermeye başlıyor bence.

Sadece reklam konusunu düşünerek konuşursak, beni asıl üzen konu, bu tarz kaliteli işlerin ödül almak odaklı hazırlanıyor oluşu. İçselleştiremediğimiz bir durum var. Yani biz aslında normalde, gündelik hayatımızda böyle işler üretmiyoruz da ödül almak istersek yaparız da alırız da, aha bakın nasıl aldık gibi bi tiple karşılaşılıyo.

İşler kısıtlı zamanlarda, kısıtlı bütçeyle üretiliyor normalde, hiç önemsenmiyor, bu bariz bi şey. Ama söz konusu kendini göstermek, ego tatmini gibi özünde ciddi kompleks barındıran çabalar olduğunda, aşırı bir efor harcanıyor.

Ben isterdim ki, biz ödül odaklı düşünerek değil de, normalde de böyle işler üreten bir toplum olsaydık. Bu zihniyeti kanıksamış olsaydık.. dık..